Zakladatelé KS&T s.r.o.
Ivo Šmelhaus
Začínal v oblasti vědy a výzkumu, získal zkušenosti v oblasti strategického obchodu, vybudoval konzultačně školící firmu s unikátními znalostmi v ČR, rozjížděl centrum podpory zákazníků a centrum komerčních školení na vysoké škole, vytvářel (podle vlastní koncepce) systém integrující školení, dokumentaci a podporu.
U toho se kromě technologií, které studoval, naučil i mnohé z telekomunikací, strategického obchodu, managementu, a z IT něco o Windows, Linuxu, Groupware, DMS nebo LMS. Vždycky ho ale více zajímal uživatel než vlastní technické řešení. A právě snaha pochopit věci v širších souvislostech (tvorba přidané hodnoty v byznysu se školením, ekonomický pohled na investice do znalostí, zastupitelnost a optimalizace různých zdrojů znalostí) ho před lety přivedly k Knowledge managementu, ke kterému se průběžně vracel a nyní se na něj rozhodl vsadit i v podnikání.
Miroslav Škoda
Během 20 let ve sféře bankovnictví prošel od píky po top manažerské pozice v Citigroup a ČSOB. Během let se nejen naučil mnoho z oblasti bankovnictví, technologií, auditu, procesního managementu, řízení rizik, zavádění a řízení call center, zavádění a řízení centrálních zpracovatelských center fungujících pro několik desítek zemí, ale zejména se naučil a pochopil, že znalosti jsou nejcennějším majetkem nejen jednotlivce, ale zejména dané společnosti a z toho vyplývající nutnost a bezpodmínečnost jejich řízení a zajištění jejich růstu a bezpečnosti. A to vše v prostředí nadnárodních a multikulturních společností, kde schopnost komunikace a sdílení informací a znalostí hrají obrovskou roli.
Pochopení tohoto základního principu mu umožnilo implementovat co nejjednodušší a co nejefektivnější procesy a postupy při co největším využití všech relevantních a jednoduše dostupných informací všemi relevantními pracovníky ve správném okamžiku a na správném místě. V mnoha směrech a okamžicích zaváděl postupy pro společnost v danou chvíli novátorské či přímo revoluční, ale výsledky prokázaly jejich správnost a fakt, že jsou nadále používány a rozvíjeny toto jen potvrzuje. Proto se rozhodl s principy Knowledge managementu spojit své podnikání.
Oba zakladatelé prošli rozdílnou životní cestou, získali odlišné pracovní zkušenosti a na mnoho věcí tak mají odlišný úhel pohledu. I přesto dospěli ke stejnému poznání, jak v oblasti knowledge managementu, tak i v mnoha dalších věcech. Právě společné poznání podložené různými zkušenosti a vzájemný respekt dává dobrou záruku, že kromě schopnosti hledat nová a netradiční řešení, bude na jedné straně vždy existovat dostatečné otestování a případně korekce takových nových řešení, a na druhé straně dává záruku, že oba zakladatelé potáhnou společnost stejným směrem.
Oba poznali prostředí, kde lidé chtěli sdílet a komunikovat, ale chyběly nástroje, stejně tak, jako prostředí, kde sdílení a spolupráce mohlo být sebevraždou. Zažili ochotu sdílet i úmyslné poskytování nepravdivých informací tak, aby poškodili kolegy jakožto konkurenci v postupu. Oba řešili různá etická dilemata. A oba byli fascinováni nepoměrem mezi významem znalostí, a to významem jak ve vztahu k hodnotě firmy, tak i významem ve vztahu ke schopnosti firmu kvalitně řídit na jedné straně a podceňováním i přeceňováním znalostí zároveň, plýtváním zdroji a obecně neschopností s nimi adekvátně zacházet na straně druhé.