Podpora změn
Podpora změn je nejkomplexnějším produktem a jedná se o kompletní dodávku podpory klienta v případě změny software, produktu, technologií, většího počtu zaměstnanců, distribuce, firemní kultury nebo generační obměny či předání společnosti jinému subjektu. KS&T se přitom nesoustředí jen na vlastní proces změny, ale i na zachování a rozvoj klíčových znalostí a dovedností firmy, jejich zaměstnanců a schopnosti tyto znalosti uchovat a nadále rozvíjet.
Dodávka sestává buď ze všech či jen vybraných komponent:
- Analýza toho, zda daná firma má vůbec zaměstnance, kteří jdou přeškolit a zda je daná změna z tohoto pohledu pro klienta v tuto chvíli efektivní.
- Gap analýza znalostí zaměstnanců, jichž se změna dotkne včetně vyhodnocení koho a v jakém rozsahu se bude týkat školení a procesních kroků, jak dále s nabytou znalostí daný pracovník má pracovat.
- Vyhodnocení klíčových znalostí nutných pro zachování funkčnosti firmy a její další rozvoj.
- Vyhodnocení počtu nositelů znalostí o původním produktu, které je nutno si ponechat a po jak dlouhou dobu a jak a zda je následně začlenit do nového provozu.
- Analýza toho jaká data, informace a znalosti je nutno uchovat o původním produktu, technologii, SW a po jak dlouhou dobu.
- Dodání SW nástroje pro uložení exaktních znalostí (manuály, reporty, …) a přístup k nim včetně případné klasifikace a uložení do přehledné struktury.
- Otestování kvality dodaného školení. Kvalita školení nesmí být garantována pouze proklamací dodavatele školení, ale i faktickými výsledky.
- Příprava zadání pro případná výběrová řízení, počínaje vypracováním RFI a konče součinností při jejich vyhodnocování.
- Dodávky procesního řízení, zmapování a dokumentace jak stavu as-is, tak návrhů to-be včetně následné dokumentace, metodik a školení.
- Otestování helpdesku a zajištění workflow a procesů pro přesouvání nalezených řešení z helpdesku do systému znalostí s využitím vlastního nebo dodaného SW nástroje.
- V případě generační obměny nastavení jasné strategie i plánu na její realizaci. Stanovení jasné strategie a plánu na její realizaci včetně kritických bodů ověření postupu a dosažení klíčových parametrů jednotlivých kroků a celků, a to v případě generační obměny s obzvláštním důrazem na ujasnění, jak a proč firmu předat či prodat a jakou roli si má v budoucnu případně původní majitel podržet.
- Stanovení funkčních rolí pro odcházející zaměstnance, (u generační obměny zejména nalezení optimální pozice pro původního majitele), tak aby byli motivováni znalosti předat.
- Návrhy změn komunikace mezi zaměstnanci a přístupu ke znalostem včetně návrhu motivačních a bezpečnostních prvků a zajištění kompatibility s interními předpisy.
- Vyhodnocení a ocenění strategie a potenciálu společnosti v čase a daných ekonomických, technických a společenských podmínkách. Vyhodnocení cílových skupin a segmentace klientů.